Historisk Forening inviterer på besøg på tæppefabrikken Dansk Wilton A/S i Birk torsdag 21. september kl,. 19.00.

Firmaet blev grundlagt i 1953 som Johannes Jensens tæppefabrik i en nedlagt landbrugsejendom i Birk.  En moderne fabrik blev opført i 1966 og er siden udvidet flere gange.  Idet hovedparten af firmaets salg blev rettet mod udlandet kaldte man sig fra 1972 Dansk Wilton.

De fleste kender Poul Gadegaards farverige skulptur ud mod Silkeborgvej. Denne aften får vi muligheden for at få historien bag kunstværket. Vi får en kort rundvisning i produktionen og hører om fabrikkens fortid, nutid og fremtid.

Begrænset antal deltagere. Tilmelding er nødvendig på info@historiskforening.dk senest fredag 15. september.

Sted: Dansk Wilton, Højskolevej 3 Birk ved hovedindgangen.

Dato: 21. september 2017 kl. 19.00.