Historisk Forening inviterer til en aften på Herningsholm torsdag 8. marts kl. 19.00.

Herning-bogen 2017 handler om byens ældste bygning, Herningsholm. Nu har du muligheden for at besøge den gamle herregård.

Vi begynder aftenen med en gennemgang af hovedtrækkene i Herningsholms historie. Der bliver også lejlighed til at se og høre om Blichermuseet, som rummer en unik samling af bøger, tegninger og effekter med tilknytning til forfatteren Steen Steensen Blicher.

Til slut stiller nogle af Herning-bogens forfattere op til spørgsmål. Der bliver mulighed for at studere malerisamlingen, som er beskrevet i Herning-bogen. Se også riddersalen, som har fungeret som restaurant og nu bl.a. bruges til borgerlige vielser. Vi åbner også dørene til den nye, permanente udstilling “Når trådene bindes – fra kriger til kræmmer”.

Arrangementet er gratis og forbeholdt medlemmer af Historisk Forening.