Oven på den fantastiske arkæologiske cykeltur sidste år har Museum Midtjyllands arkæolog, Martin Winther Olesen, i samarbejde med nyere tids museumsinspektør, Jonas Ruskjær, valgt at søsætte en ny historie-arkæologisk cykeltur.

Årets cykeltur finder sted søndag 27. maj og går fra Baunekirken i Tjørring til Vildbjerg. Vi vil komme omkring alt fra jernalderfund til kirkehistorie til den enestående poulsgårdskat. Turen byder på mange spændende stop, hvor vi skal høre om alt fra jernalderfund, sølvskatte til ulvedrab. Der er fælles madpakkespisning – så husk at medbringe vand og egen madpakke og eventuelt lidt blødt at sidde på,.

Turen er på cirka 20 km, med mange pauser og stop på vejen, men det er vejr og vind, der afgør præcis hvor lang tid turen kommer til at vare. Vi ender i Vildbjerg, lige ved banegården, så der er mulighed for at tage cyklen med i toget tilbage til Herning.

Cykelturen er gratis for medlemmer af Historisk Forening samt medlemmer af museets støtteforeninger.

Øvrige deltagere: Kr. 50,-

Tilmelding på Museum Midtjyllands hjemmeside: https://museummidtjylland.dk/events/historie-arkaeologisk-cykeltur-fra-tjoerring-til-vildbjerg/

Tid og dato: 27, maj 2018 kl. 11.00 – ca 16.00.

Mødested: Baunekirken i Tjørring.