Forsiden af Herning-bogen 2020Herning-bogen 2020 er nu i boghandelen og på vej ud til Historisk Forenings medlemmer.

Bogen tager os gennem 111 år med Herning Handelsskole. De tre forfattere Ove Brix, Kai Hansen og Elmer Steensgaard Gade er alle tidligere ledere på forskellige afdelinger af Herning Handelsskole. Deres fortælling går helt tilbage til før den første undervisning, som startede på Torvet i Herning på den gamle realskole. Gennem tiden med kun aftenundervisning med få fag til en etableret skole med faste lærere og egne bygninger. Der har været undervisning på mange forskellige adresser, men rigtig mange kan huske bygningen på H.P. Hansens Vej, som er afbilledet på bogens forside.

Skolens forskellige forstandere, bestyrelsesformænd, uddannelser og påvirkning på fremtidens uddannelser er beskrevet. Desuden er der blevet plads til et afsnit om kunsten på skolerne samt flere internationale
aktiviteter og ikke mindst udtalelser fra mange tidligere elever.

Bogen kan købes for kr. 200 ved henvendelse til bogsalg@historiskforening.dk

Ønske om medlemskab af Historisk Forening, hvor bogen medfølger til samme pris, kan ske til kasserer@histroriskforening.dk

Næste arrangement i Historisk forening er Den gamle biograf, tirsdag 5. februar 2021 – se yderligere under Arrangementer 2021.