Historisk Forening indbyder til årets sidste arrangement:

torsdag 24. oktober kl. 19.30 på Herning Friskole, H. C. Ørsteds Vej 68 i Herning.

Sjette udgave af Trap Danmark er under udgivelse, og bindet om Herning udkommer tidligt i 2020. Vi venter spændt på, om vi kan genkende vor egn i beskrivelsen. Den første udgave af Jens Peter Traps store – og nu traditionsrige – beskrivelse af Danmark udkom i 1850’erne, så hans ide har vist sig imponerende holdbar.

Så omfattende en udgivelse kræver store ressourcer og deltagelse af mange fageksperter, herom fortæller Merete Harding, der er en af de faglige redaktører på værket. Hun vil løfte sløret for noget af indholdet om Herning. Merete Harding er historiker med erfaring fra både forskning og formidling; hun medvirkede ved udgivelsen af Den Store Danske Encyklopædi.

Pris: 50 kr. Gratis for medlemmer af Historisk Forening.