Kære Medlemmer

Sidst i november 2020 modtog I ”Program 2021” sammen med Herning-bogen 2020. Programmet indeholder hele dette års arrangementer, hvor vi håber at kunne afholde så mange som muligt, men lige nu er vi som bekendt underlagt restriktioner.

Det første arrangement ”Den gamle Biograf” er sat til tirsdag den 2. februar, som desværre ligger i en periode som allerede er lukket ned. Da ”Den gamle biograf” tidligere har været et tilløbsstykke, vil vi se på, om det kan gennemføres på et senere tidspunkt, evt. i efteråret.

Selvom vi ikke kan mødes, arbejder vi i bestyrelsen videre med Herning-bogen 2021.

Når vi skal finde indhold til Herning-bøgerne, leder vi efter erindringer/historier, både helt gamle og andre tættere på vor tid. Derfor vil vi opfordre Historisk Forenings medlemmer til at skrive jeres erindringer/historie. Det er vigtigt for eftertiden, at I fortæller om jeres og familiens liv.  F.eks. kan I tage udgangspunkt i den egn eller gade, hvor I er født, eller en bestemt begivenhed, som I har været en del af. Det kan også være et job, en fritidsinteresse, en virksomhed eller måske nogle gamle billeder, som kan være udgangspunktet for en historie.

Lige nu kan være en god lejlighed til at skrive og derefter sende det til Info@historiskforening.dk. Vi kan ikke love, at din historie kommer med i Herning-bogen lige nu, men vi vil sørge for, at materialet kommer videre til Lokalhistorisk Arkiv for Herning, som vil gemme alle historier for eftertiden. På den måde kan jeres erindringer være med til at beskrive den tid, I har levet i og måske blive en del af en fremtidig Herning-bog.

Vi glæder os over, at vi pga. jeres medlemskab fortsat kan arbejde med Herning-bogen 2021, og ser frem til, at vi igen kan mødes til arrangementer.

Karen Odgaard
Formand for Historiskforening for Herning kommune