Program 2015

DEN GAMLE BIOGRAF

Tirsdag 27. januar kl. 16.00 og kl. 19.30

Doris Frederiksen, Lokalhistorisk Arkiv, viser film fra det gamle Herning.

Sted: Social & SundhedsSkolen, Gullestrupvej 10-12.

MIDTJYSKE SOLDATER I KRIGEN 1864

Torsdag 19. februar kl. 19.30

Hvordan gik det dem? Foredrag af tidligere postmester i Herning, nu lokalhistoriker, Preben Strange.

Sted: Herning Friskole,H.C. Ørsteds Vej 68.

SØLLE SØREN OG AN WÅT

Torsdag 16. april kl. 19.30

Villy Stampe, Herning, fortæller om Sølle Søren og An Wåt. Derefter holder Historisk Forening generalforsamling.

UDFLUGT TIL DET HISTORISKE THY

Lørdag 13. juni

Besøg på Museumscenter Hanstholm – det tyske bunkersanlæg – samt Ydby Hede og Vestervig Kirke. Spisning på Niels Juul i Klitmøller. Pris: kr. 250 inkl. bus, entre, frokost og kaffe.

Se information om tilmelding i annonce i Herning Folkeblad onsdag 25. marts 2015 eller her på www.historiskforening.dk.

Mødested: Markedspladsen i Møllegade.

BYVANDRING I BIRK

Byvandring i Birk med journalist og lokalhistoriker Kurt H. Jørgensen

Dato og mødested: Se dagspressen og denne side.

HERNINGSHOLM

Torsdag 17. september kl. 19.30

Foredrag ved Jesper Meyer Christensen, ny museumsinspektør på Museum Midtjylland.

RAKKERE OG NATMANDSFOLK

Torsdag 22. oktober kl. 19.30

Per Lunde Lauridsen fra Ringkøbing-Skjern Museum beretter om rakkere, tatere, natmandsfolk og hedens nomader i det gamle Vestjylland.

FORBEHOLD FOR ÆNDRINGER!

Medlemmer GRATIS adgang til foredragene – entré for ikke-medlemmer kan variere. Forbehold for ændringer.

Tilmeld dig foreningens nyhedsbrev, så bliver du gratis opdateret om arrangementer og andet aktuelt. Hold i øvrigt øje med dagspressen og www.historiskforening.dk.