Forbehold for ændringer. Hold øje med hjemmesiden og husk at tilmelde dig vores nyhedsbrev – send mail til kasserer@historiskforening.dk.

Den Gamle By og en slagterbutik fra Herning

Onsdag 17. januar kl. 19.00
Vicedirektør Allan Leth Frandsen fortæller om Den Gamle Bys 1970’er-bydel, som bl.a. rummer en slagterbutik fra Herning.
Sted: Historiens Hus, Museumsgade 32

Den gamle Biograf – bemærk ny dato!

Tirsdag 20. februar kl. 16.00 og kl. 19.30
Doris Frederiksen, Historisk Forening, viser film fra det gamle Herning.
Sted: Social & SundhedsSkolen, Gullestrupvej 10-12

Spor i Lyngen

Lørdag 6. april kl. 10.00-15.30
Fælles historisk arrangement i Historiens Hus med foredrag, bogsalg, arbejdende udstillinger m.m. Gratis entré.
Sted: Historiens Hus, Museumsgade 32

Generalforsamling

Onsdag 17. april kl. 19.00
Historisk Forening afholder ordinær generalforsamling. Oplysninger om foredrag følger.
Sted: Historiens Hus, Museumsgade 32.

Udflugt til Koldinghus og Christianskirken

Søndag 9. juni
Rundvisning med guide og efterfølgende frokost på Koldinghus. Dernæst besøges Christianskirken i Fredericia.
Oplysninger om program, pris og tilmelding følger i Herning Folkeblad onsdag 15. maj og her på hjemmesiden.
Mødested: Markedspladsen i Møllegade

Bustur til Klosterlund Museum

Søndag 8. september kl. 13.00
Rundvisning, hvor vi bl.a. skal se udstillingen ‘Ansigt til ansigt’. Der bliver også tid til at besøge det gamle museum i Stenholt Skov og drikke en kop kaffe.
Oplysninger om pris og tilmelding følger i Herning Folkeblad onsdag 21. august 2024 og her på hjemmesiden.
Mødested: Markedspladsen i Møllegade

Historien om Uno-X og Peder Lysgaard

Tirsdag 22. oktober kl. 19.00
Anne-Grete Lysgaard fortæller om sin far, Peder Lysgaard, som sammen med Johannes Jensen grundlagde Uno-X Benzinselskab i 1958 og Tanskibsrederiet Herning i 1963.
Sted: Historiens Hus, Museumsgade 32.
Entréprisen kan variere.