Program 2016

DEN GAMLE BIOGRAF

Tirsdag 19. januar kl. 16.00 og kl. 19.30

Doris Frederiksen, Historisk Forening, viser film fra det gamle Herning.
Sted: Social & SundhedsSkolen, Gullestrupvej 10-12.

KØBENHAVNERPLANTAGERNE

Torsdag 25. februar kl. 19.30

Jørgen Henneke fortæller om Hedeselskabet og københavnerplantagerne i Jylland, inkl. Classensborg/Skarrildhus. Jørgen Henneke er forfatter til bogen Guld og Grønne Skove.
Sted: Herning Friskole,H.C. Ørsteds Vej 68.

BEVARINGSVÆRDIGE BYGNINGER og GENERALFORSAMLING

Torsdag 14. april kl. 19.00

Kurt H. Jørgensen beretter om forsvundne og bevaringsværdige bygninger i Herning og andre jyske byer. Historisk Forening afholder generalforsamling.

UDFLUGT TIL HORSENS

Lørdag 11. juni kl. 9.00 (hjemkomst ca. kl. 17)

Besøg på Danmarks Industrimuseum og det gamle fængsel i Horsens. Pris: kr. 250 inkl. bus, entreer, frokost og kaffe. Se information om tilmelding i annonce i Herning Folkeblad onsdag 16. marts 2016 eller på historiskforening.dk.
Mødested: Markedspladsen i Møllegade.

BESØG I GJELLERUP KIRKE

Torsdag 18. august kl. 19.00

Aase Schmidt viser rundt og fortæller om kirkens spændende historie. Begrænset antal pladser. Se annonce om tilmelding i Herning Folkeblad 3. august 2016 eller på historiskforening.dk.
Mødested: Gjellerup Kirke.

OLDTIDSMOTORVEJEN

Torsdag 15. september kl. 19.30

Museumsinspektør Martin Winther Olesen fra Museum Midtjylland fortæller om de spændende fund ved udgravningerne mellem Herning og Holstebro.

FLYGTNINGEMUSEUM I OKSBØL

Onsdag 5. oktober kl. 19.30
Museumsinspektør Anne Sofie Vemmelund Christensen fra Museet for Varde By og Omegn fortæller om planlægningen af det internationale flygtningemuseum. Museet kommer til at ligge i Oksbøl, hvor Danmarks største lejr for tyske flygtninge lå i årene efter Anden Verdenskrig.

FORBEHOLD FOR ÆNDRINGER!

Medlemmer GRATIS adgang til foredragene – entré for ikke-medlemmer kan variere. Forbehold for ændringer.  Tilmeld dig foreningens nyhedsbrev, så bliver du gratis opdateret om arrangementer og andet aktuelt. Hold i øvrigt øje med dagspressen og www.historiskforening.dk.