Program 2018

DEN GAMLE BIOGRAF

Tirsdag 6. februar kl. 16.00 og kl. 19.30

Doris Frederiksen, Historisk Forening, viser film fra det gamle Herning.
Sted: Social & SundhedsSkolen, Gullestrupvej 10-12.

EN AFTEN PÅ HERNINGSHOLM

Torsdag 8. marts kl. 19.00

Mød nogle af forfatterne til Herning-bogen 2017. Hør fortællinger om herregården, se malerierne og besøg den nye udstilling.
Sted: Herningsholm, Viborgvej 72.

BILER, CHAUFFØRER OG VOGNMÆND samt Historisk Forenings generalforsamling

Torsdag 19. april kl. 19.00

Vagn Olesen, tidligere lastbilchauffør og formand for Transportgruppen i SID/3F, fortæller om sine mange år mellem biler, chauffører og vognmænd i Herning. Derefter afholder Historisk Forening generalforsamling.

UDFLUGT TIL THYBORØN

Lørdag 26. maj kl. 9.00 (hjemkomst ca. kl. 18)

Besøg og rundvisning på Sea War Museum. Yderligere oplysninger om program, pris og tilmelding følger i Herning Folkeblad onsdag 14. marts 2018 og på historiskforening.dk.
Mødested: Markedspladsen i Møllegade.

ARKÆOLOGISK CYKELTUR

Søndag 27. maj

I samarbejde med Museum Midtjylland. Gratis for medlemmer af Historisk Forening. Nærmere oplysninger følger.
Mødested: Baunekirken, Tjørring.

FRA KAFFERISTERI TIL FRIMURERLOGE

Torsdag 30. august kl. 19.30

Besøg i Frimurerlogen i Smedegade 21. Her fortælles om kafferisteriets historie, indretningen til loge og de senere ombygninger. Vi får også en præsentation af Den Danske Frimurerorden og Sankt Johanneslogen Hardia.
Sted: Frimurerlogen, Smedegade 21, Herning.

DEN STORE KRIG

Onsdag 3. oktober kl. 19.30
11. november 1918 sluttede 1. Verdenskrig. Foredrag om Den Store Krigs betydning for befolkningen i Midt- og Vestjylland.
Sted: Herning Friskole, H.C. Ørsteds Vej 68.

MADE IN MIDTJYLLAND – NYT!

Onsdag 14. november kl. 19.30
Kristine Holm-Jensen og Celia Ekelund Simonsen fortæller om Museum Midtjyllands nye udstilling “Made in Midtjylland”. Bemærk at foredraget foregår på Herning Friskole.

FORBEHOLD FOR ÆNDRINGER!

Medlemmer GRATIS adgang til foredragene – entré for ikke-medlemmer kan variere.