Herning-bogen 2021 er nu i boghandelen og leveret til Historisk Forenings medlemmer.

Årets Herning-bog består af en række forskellige erindringer fra Herning-egnen, hvor vi bevæger os både i byen og på landet i forskellige årtier. Nogle af disse artikler er skrevet af medlemmer af bestyrelsen, én er indsendt af et medlem og en historie fra omkring år 1900 er fundet i Lokalhistorisk Arkiv.

Der er også blevet plads til en artikel om Lokalhistorisk Arkiv i Herning samt korte præsentationer skrevet af de mange foreninger, som har lokaler i Historiens Hus.

Alle artiklerne er illustreret med en række fotografier, hvoraf mange ikke tidligere har været publiceret.

Bogen kan købes for kr. 200 ved henvendelse til bogsalg@historiskforening.dk

Ønske om medlemskab af Historisk Forening, hvor bogen medfølger til samme pris, kan ske til kasserer@historiskforening.dk

Næste arrangement i Historisk forening er Den gamle biograf, tirsdag 1. februar 2022 – se yderligere under Arrangementer 2022.