EN UHØJTIDELIG MUSIKALSK REJSE GENNEM HERNINGSHOLMS HISTORIE

Historisk Forening kan i samarbejde med Museumsforeningen og KMF 336 invitere til koncert med sanger og musiker Mariann Mikkelsen på Fermaten mandag 9. november kl. 19.30

Mariann Mikkelsen er født og opvokset i Tjørring og fik i oktober 2019 sin kandidateksamen som klassisk sanger ved Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus. Mariann er sopran og spiller desuden tværfløjte, klaver og keltisk harpe, og ved koncerten spiller hun på alle 3 instrumenter.

Gennem ord og billeder og ikke mindst gennem sang og musik skal vi prøve at følge Herningsholms og stedets historie fra omkring 1300 og helt op til vor tid. Programmet består blandt andet af folkeviser, arier og musik fra operaer og skuespil samt sange af St.St. Blicher og H.C. Andersen.

Undervejs siger tidligere museumsinspektør Hans Rostholm lidt om herregårdens historie, og Mariann Mikkelsen fortæller om de værker, hun synger og spiller.

Koncerten er en gentagelse af en udsolgt koncert på Herningsholm 1. februar 2020. Da den nye koncert foregår på Fermaten, bliver fortællingen undervejs suppleret med billeder. Koncerten gennemføres i samarbejde med Museumsforeningen for Museum Midtjylland, Herning og KMF 336 – Klassisk Musik Festival i Herning og Ikast-Brande kommuner.

Billetter: Koncerten er gratis for medlemmer af Historisk Forening. Man kan indtil 25. oktober reservere billet ved at sende mail til: info@historiskforening.dk. Skriv navn, adresse og antal billetter (1 eller 2). Der kan reserveres 2 billetter pr. medlemskab. Reservationen bekræftes pr. mail.

Der er et begrænset antal billetter. Reservation af billetter sker efter ”først-til-mølle”-princippet.

Bemærk, at reserverede billetter skal afhentes ved indgangen senest 10 min før koncerten.

Der er endvidere almindeligt, offentligt billetsalg. Billetpris: 70 kr. Billet købes på https://kmf336.safeticket.dk. Evt. resterende billetter ved indgangen.

Sted: Fermaten, Smallegade 4, Herning.