Vi kan nu løfte sløret for to arrangementer i efteråret.

KAMPEN OM STORSYGEHUSET

Mød daværende regionsrådformand Bent Hansen og hospitalsdirektør Poul Michaelsen

Besøget i Gødstrup er nu fastsat til mandag den 5. september kl. 17-19.

Her vil det eksklusivt for Historisk Forenings medlemmer være muligt at høre tidligere regionsrådsformand Bent Hansen fortælle om de historiske beslutninger, som førte til opførelsen af Regionshospitalet Gødstrup. Desuden vil hospitalsdirektør Poul Michaelsen fortælle om hospitalet, hvor oplægget har været, at der også gerne må være en historisk vinkel.

Arrangement vil foregå i Regionshospitalet Gødstrups aula i område L. Repræsentanter fra bestyrelsen vil stå ved hospitalets hovedindgang og tage imod alle, således at ingen skal være i tvivl om, hvor arrangementet afholdes.

For det andet kan vi præsentere et helt nyt programpunkt

HISTORIE BLIVER FILM ved Anne-Grethe Bjarup Riis

torsdag den 27. oktober kl. 16.00.

Med baggrund i hendes film om Hvidstengruppen er det lykkedes os at få Anne-Grethe Bjarup Riis til Herning for at fortælle om, hvordan det er at arbejde med historiske film.

Dette arrangement vil foregå i Huset No7, og nærmere detaljer følger i eftersommeren.

Sæt allerede nu kryds i kalenderen ved disse to datoer.