TUREN ER UDSOLGT, SÅ VI HAR LUKKET FOR TILMELDING!

Vi kan nu præsentere programmet for årets udflugt, som finder sted søndag 4. juni kl. 8.30 (hjemkomst ca. kl. 18.00)

I Oksbøl skal vi besøge museet FLUGT – Refugee Museum of Denmark. Museet er tegnet af den verdensberømte arkitektgruppe BIG – Bjarke Ingels Group. Museet fortæller den i dag så aktuelle historie om at være flygtning. Samtidig binder den en rød tråd til de 100.000 flygtninge, der havde deres hverdag i Oksbøl-lejren i efterkrigsårene mellem 1945 og 1949.

Frokosten indtages på museet, hvor vi skal nyde SMAGEN AF VESTKYSTEN, et lækkert udvalg af lokalt producerede råvarer og delikatesser. Marinerede sild med karrycreme og løg. Æg fra Varde Ådal med håndpillede rejer. Pandestegt rødspættefilet med remoulade. Pålæg fra Slagter Christiansen (Fanø). Oste fra Enghavegård. Serveret med hjemmebagt brød. Drikkevarer for egen regning.

Efter frokosten kører vi straks mod Nymindegab. Vi gør dog et kort ophold ved Aal kirke, hvor vi skal se de mange flotte kalkmalerier.

I slutningen af 1800-tallet og begyndelsen af 1900-tallet blev Nymindegab ligesom Skagen et tilflugtssted for kunstnere og badegæster fra København. Nymindegab Museum er et kulturhistorisk kunstmuseum, der fortæller historien om dengang, de lokale ved det lille fiskerleje fik besøg af kunstmalere og muntre badegæster. I udstillingen smelter kunst og kulturhistorie sammen i værker af Laurits Tuxen, Maria Thymann, Oscar Matthiesen, Johannes Larsen m.fl.

Pris: kr. 350 pr. person, inkl. bus, entre, frokost og kaffe med brød. Ikke-medlemmer kr. 450.

TUREN ER UDSOLGT, SÅ VI HAR LUKKET FOR TILMELDING!